проблемами доведеться зіткнутися в ході експлуатації Мерседес Гелендваген

СТО Mercedes-Benz G-клас у Києві на Лівому березі

Проблемами доведеться зіткнутися в ході експлуатації Мерседес Гелендваген

Мерседес Гелендваген (Mercedes-Benz G-клас) – преміальний німецький позашляховик G-класу, який виробляється австрійською компанією Magna Steyr та продається під торговою маркою Mercedes-Benz. За 37 років збирання зовнішній вигляд цього автомобіля майже не змінювався і на сьогоднішній день вважається класикою – двері із зовнішніми петлями, металеві кнопки на ручках і завжди відомий рубаний силует. Такий брутальний дизайн притягує та відштовхує одночасно. Останнім часом даний автомобіль перетворився на справжній Rolls-Royce серед всюдиходів і з кожним оновленням він стає тільки дорожчим. Багато шанувальників моделі не мають достатньо коштів для покупки нового «Геліка», тому змушені шукати доступніші варіанти на вторинному ринку. А ось наскільки виправданою буде покупка такого авто і з якими проблемами доведеться зіткнутися в ході експлуатації Мерседес Гелендваген, зараз і спробуємо розібратися. Трохи історії: Перший Mercedes G-класу був створений на початку 1926 року, в той час на внутрішньому ринку Німеччини з’явився пробний Mercedes G1 оснащений двома задніми мостами.

Історія сучасного «Геліка»

Історія сучасного «Геліка» розпочалася 1972 року. Саме тоді іранський шах Мохаммед Рез Пехлеві, на той час був одним із акціонерів компанії Мерседес, попросив розпочати виробництво спецтранспорту для військовослужбовців своєї країни. Розробляти такий автомобіль доручили австрійській компанії Steyr-Daimler-Puch AG, яка є частиною концерну Мерседес. Перший макет Мерседес Гелендваген був виконаний із дерева, представили його у квітні 1973 року, а вже наступного року було створено металевий прототип. Дебют серійної громадянської версії авто відбувся на початку 1979 року на автодромі в Ле Кастеллі, розташованому недалеко від Марселя. Друге покоління Мерседес Гелендваген (W461-463) представили на загальний огляд на Франкфуртському автосалоні в 1990 році. У цьому року на заводі Австрії з конвеєра зійшов перший серійний екземпляр цієї моделі.

Особливість Гелендвагена в тому, що, незважаючи на велику кількість проведених рестайлінгів, зовні автомобіль практично не змінився і сьогодні. Перше оновлення «Геліка» провели у 1994 році – з’явилися передні вентильовані дискові гальма та іммобілайзер. У 1996 році стартувало виробництво Гелендвагена в кузові кабріолет, який отримав назву “Mercedes-Benz G Cabrio”. Чергова істотна модернізація була проведена в 1999 році, але зміни торкнулися тільки топової версії G 500. Після оновлення основними відмінностями від звичайних версій стали: кермо оснащене кнопками управління мультимедійним обладнанням, більш інформативний дисплей панелі приладів, змінилося і положення клавіш на панелі.

Наступний рестайлінг був проведений в 2000 році, після якого кардинальних змін зазнав салон автомобіля – змінилася обшивка дверей, з’явився блок мультимедіа Command, також змінилося розташування кнопок блокування диференціала. У 2001 році було проведено більш поглиблений рестайлінг позашляховика, цього разу зміни були надзвичайно сміливими і торкнулися не лише салону, а й силових агрегатів та коробок передач (в АКПП з’явилася функція Tiptronic). Усі зміни відповідали новій концепції концерну.

Нове багатофункціональне кермо, мультимедійний дисплей з можливістю управління кнопками на кермі і клімат-контроль настільки вдало влилися в інтер’єр, що форми кузова, що стали «класикою», відійшли на другий план, оскільки зовнішні зміни складалися з нових білих розсіювачів покажчиків поворотів і задніх ліхтарів. Дебют однієї з найпопулярніших версій Мерседес Гелендваген – G55 AMG, її потужність становила 476 к.с., відбувся у 2004 році.

У 2006, 2009 та 2012 роках компанія Mercedes проводила незначні рестайлінги, які, як правило, несли незначні косметичні зміни. У 2009 році на честь 30-ї річниці моделі, з червня по серпень випускалася обмежена серія моделі G 500 Edition. Прем’єра найзарядженішої версії автомобіля – G65 AMG потужністю 612 л., відбулася в 2012 році.

У 2016-му інженери розпочала роботу зі створення третього покоління Мерседес Гелендваген (W464), дебют якого має відбутися у 2018-2019 році. Слабі місця Мерседес Гелендваген (W461-463) з пробігом Лакофарбове покриття досить слабке (особливо на авто останніх років випуску). Через це фарба в передній частині автомобіля, колісних арках та порогах швидко піскострумить і вимагає постійного оновлення. Багато власників Мерседес Гелендваген, щоб зменшити витрати, кинулися обклеювати кузов захисною плівкою. Незважаючи на те, що авто має рівні лінії кузова, виявилося, що «Гелік» одна з найскладніших машин для обклеювання плівкою, тому вартість такої роботи досить велика. Зі збільшенням віку виникає чимало питань і до корозійної стійкості кузова.

Найслабшим місцем вважаються петлі дверей – починають кородувати після 5-6 років експлуатації. На перших роках життя авто на зовнішніх петлях облазить фарба, також можуть з’являтися потікта іржі. У машин старше 5-8 років значні сліди іржі можна виявити на зварних швах, рамці лобового скла, порогах, дверях багажника та у жолобах даху. На авто перших років випуску кронштейни кріплення кузова, амортизаторів, задніх опорних пружин без належного догляду згнивають і відвалюються від рами. Знайти іржу можна і в районі задньої оптики, а у разі відсутності теплоізолюючого екрану глушника та на підлозі кузова. Досить поширеним явищем вважається розвиток корозії під шаром лакофарбового покриття, про наявність такої проблеми сповістять здуті ділянки фарби. Якщо проблему тривалий час не вирішувати, може статися, що сталь у цьому місці прогниє наскрізь. Також схильна до корозії вихлопна система та металеві стрічки кріплення паливного бака. У п’ятидверних версій машин висока ймовірність розтріскування герметика на стиках у задній частині, тоді як тридверні версії та кабріолет позбавлені цієї проблеми.

Особливої уваги вимагає і Vin-номер кузова. Справа в тому, що він розташований на рамі в районі арки переднього колеса, і піддається впливу вологи, бруду та реагентів. Рама ще одне слабке місце даного автомобіля, якщо за її станом не слідкувати, то вона може кородувати до стану, коли експлуатація протипоказана. Нерідко головний біль власникам додають молдинги та ущільнювачі дверей – відклеюються. Вітрове скло, власники нерідко називають розхідником, так як при частих поїздках по трасі його доводиться міняти кожні 30-50 тис. км, і тут причина не як скло, а в його невдалому розташуванні. Ще з хронічних болячок можна відзначити зношування осей двірників вітрового скла і закисання механізму приводу люка. У машин оснащених люком необхідно чистити дренажі, інакше люк може почати текти. З часом починаю погано зачинятися двері, а скла бічних вікон починають деренчити, особливо у напіввідкритому стані. Силові агрегати Лінійка двигунів Мерседес Гелендваген була зібрана з найкращих двигунів концерну Mercedes-Benz.

Залежно від обсягу силового агрегату автомобілю присвоювався відповідний індекс: Бензинові – 2.0 (113 л.с.) – 200 GE; 2.3 (126 к.с.) – 230 GE, G 230; 3.0 (170 к.с.) – 300 GE, G 300; 3.2 (210-220 к.с.) – G 320; 5.0 (240 к.с.) – 500 GE; 6.0 (331 к.с.) – 500 GE AMG; 5.0 (296 л.с.) – G 500; 5,5 (388 л.с.) – G 500, G 550; 3.6 (272 к.с.) – G 36 AMG; 5.4 (354, 476, 500 і 507 к.с.) – G 55 AMG; 5.5 (544 к.с.), 6,3 (440 к.с.) – G 63 AMG; 6.0 (612 к.с.) – G 65 AMG. Дизельні – 2.5 (94 л.с.) – 250 GD; 2.7 (156 к.с.) – G 270 CDI; 3.0 (113 к.с.) – 300 GD і G 300 Diesel; 3.0 (177 к.с.) – G 300 Turbodiesel; 3.0 (224 к.с.) – G 320 CDI; 3.0 (136 к.с.) – 350 GD; 3.0 (136 к.с.) – G 350 Turbodiesel; 3.0 (224 к.с.) – G 350 CDI; 3.0 (211 к.с.) – G 320 BlueTEC; 4.0 (250 к.с.) – G 400 CDI. Найслабші атмосферні силові агрегати М102 мають об’єм 2.0 і 2.3 зустрічаються не часто – встановлювалися на авто випущених на початку 90-х. З поширених недуг цих моторів можна відзначити невеликий ресурс розподільного валу і ланцюга ГРМ – 100-150 тис. км, “жер” масла – з’являється в результаті зносу маслознімних ковпачків, швидко виходять з ладу опори двигунів.

На сьогоднішній день більшості таких силових агрегатів робився капітальний ремонт, питання лише в тому, наскільки він був якісним та які деталі були використані. Купуючи Мерседес Гелендваген із силовим агрегатом М102 потрібно бути готовим до всього, і в разі серйозної поломки краще купити свіжіший двигун, тому що невідомо як експлуатували та обслуговували мотор і скільки неоригінальних запчастин за цей час туди встигли поставити. На більш нових машинах встановлені двигуни М103 об’ємом 3.0 літра, по конструкції дуже схожий з двигуном серії М102, але має більшу кількість циліндрів. До поширених недоліків цих силових агрегатів можна віднести: нестійку роботу двигуна виникає в результаті засмічення паливних форсунок. Низька якість П-подібної прокладки передньої кришки двигуна – згодом починає текти. Як і у старшого мотора, раз на 100-150 тис. км доводиться міняти маслознімні ковпачки.

Якщо цього не робити витрати недешевої фірмової олії неприємно здивує. Ланцюг ГРМ починає розтягуватися ближче до 150000 км, попутно прискорюючи знос натягувача і зірочок. Враховуючи літній вік силового агрегату, можна сміливо стверджувати, що в ході експлуатації виникатимуть і інші поломки, пов’язані з природним зносом. Обидва двигуни при належному обслуговуванні без серйозних проблем виходжують понад 500 000 км.

У 1994 році М103 поступився своїм місцем мотору М104. Цей силовий агрегат став надійнішим, але не ідеальним. Основною проблемою цих двигунів є протікання прокладки ГБЦ і корпусу теплообмінника масляного фільтра. Також, можна відзначити схильність двигуна до перегріву. Основним джерелом проблеми є поганий стан радіатора охолодження та вискомуфти, ресурс якої рідко перевищує 100 тис. км.

Внаслідок перегрівання двигуна, як правило, коробить головку блоку циліндрів. При використанні неоригінальної моторної олії збільшується ймовірність засмічення маслофорсунок, що призводить до задирів у циліндрах і більш шумній роботі двигуна. Іноді потрібно перевіряти стан джгутів проводки під капотом – з часом вона тріскається і може замкнути між собою. Дуже часто це призводить до виходу з ладу блоку керування двигуном. При правильному обслуговуванні двигун не вимагає серйозних втручань до 400-600 тис. км.

У 1998 році цей мотор був змінений складнішим силовим агрегатом серії М112. Як і у старших силових агрегатів, поширеним явищем вважається підвищена витрата олії. Причини може бути дві – забруднення нагаром вентиляції картерних газів та зношування маслознімних ковпачків. Нерідко власники відзначають появу течі олії через ущільнювач масляного теплообмінника. У разі використання неякісного бензину не варто розраховувати на тривалу роботу форсунок (60-80 тис. км). Проблема проявляється падінням потужності. Моторесурс даного агрегату близько 300 тис. км. Подібні недоліки та ресурс має і двигун об’ємом 5 літрів V8 М113. На зміну М113 у 2007 році прийшов потужніший 5.5 літровий мотор М273, який вважається найневдалішим – швидко зношуються металокерамічні зірочки балансувального валу, часто виникають проблеми із заслінками випускного колектора, течуть заглушки випускного колектора.

Сервіс Mercedes Київ

Докладніше про недоліки цього силового агрегату я писав у цій статті. Для «заряджених» версій автомобіля (AMG) використовувалися двигуни серії М113, М137, М157 та М275. Силовий агрегат М137 виявився не дуже надійним, тому встановлювався він недовго – з 2002 по 2003 рік. Найчастіше збої виникають у системах запалювання та контролю неврівноваженої роботи циліндрів, а також у системі дезактивації лівого ряду циліндрів ZAS. Ще до поширених недуг можна віднести поточні теплообмінники, слабке різьблення в отворах під болти кріплення ГБЦ. Більш сучасні мотори М157 та М257 теж не є безпроблемним, а враховуючи, хто і як на них їздить, проблеми з ними можуть бути дуже серйозними та дорогими. Але, якщо у Вас є гроші на покупку та утримання 550-сильної машини, то з цього приводу не варто сильно переживати, тому що у разі якихось неприємностей ремонт Ви зможете потягнути. Дизельні мотори встановлюються на Мерседес Гелендваген Старі атмосферники ОМ602-603 не тільки прості і надійні, але й мають значний ресурс – близько 1000000 км пробігу. Але і у них є слабке місце – двигуни схильні до перегріву. Тому слід уважно стежити за рівнем температури двигуна і станом радіатора, патрубків та рідини в системі охолодження, щоб не перегріти мотор. Якщо ця проблема трапляється, в більшості випадків доводиться змінювати головку блоку циліндрів. Не менш вдалим вважається і 177 потужний трилітровий мотор (ОМ606). Перші серйозні проблеми з ним, як правило, з’являються після 400 000 км пробігу.

Ремонт Mercedes Київ

Найпоширенішою недугою цього двигуна вважається зношування вкладишів шатунів (ходять 400-500 тис. км). З дрібних неприємностей можна відзначити збої в роботі блоку реле К40 – проблема вирішується перепаюванням блоку. Основний його недолік полягає в тому, що датчик температури в цьому моторі розташований невдало, через це водії часто пізно дізнаються, що температура двигуна знаходиться на критичній позначці – висока ймовірність перегріву з усіма наслідками. За відновлення силового агрегату механіки попросять у Вас щонайменше 1800 доларів за заміну ГБЦ. Більш сучасні силові агрегати з приставкою CDI у назві, оснащені паливною апаратурою із системою упорскування Common Rail, не тільки чутливі до якості солярки, а й вимагають великих витрат на ремонт та обслуговування.

Мерседес Гелендваген з мотором OM612

Власники Мерседес Гелендваген з мотором OM612 нерідко стикаються з відмовою заслін у впускному колекторі та ТНВД, також на деяких екземплярах виникали проблеми з ГБЦ. У найпоширенішому трилітровому моторі ОМ642 (з 2006 року єдиний дизельний мотор у лінійці) до 200000 км може знадобитися заміна форсунок та ланцюга ГРМ з натягувачем. Але найбільшою неприємністю є руйнація впускного колектора. При руйнуванні частинки колектора потрапляють у турбіну, ушкоджуючи її лопатки, вал, і навіть механізм зміни геометрії. Якщо стежити за станом колектора турбіна прослужить щонайменше 200-250 тис. км. Щоб уникнути непередбаченого дорогого ремонту, необхідно своєчасно змінювати свічки розжарення, справа в тому, що в неробочому стані вони швидко прикипають і викрутити їх природним шляхом не завжди вдається – потрібно зняття ГБЦ, щоб висвердлити свічку, що згоріла. Якщо під час роботи двигуна є сторонній шум та відчуваються вібрації, насамперед зверніть увагу на стан муфти шківа колінвала.

Двигун 4.0 CDI (ОМ628)

 

Найпотужніший двигун 4.0 CDI (ОМ628) має серйозні конструктивні прорахунки з паливною апаратурою, які спричиняють постійні недешеві. ремонти, а також суттєво прискорюють знос поршневої групи та головки блоків. Найчастіше докучає паливна апаратура – п’єзофорсунки та ТНВД. Ланцюг ГРМ, як правило, починає розтягуватися ближче до 200-250 тис. км, нерідко на цьому ж пробігу потрібна заміна турбіни. Рішення будь-якої з цих недуг вимагатиме не малих капіталовкладень. Варто розуміти, що більшість силових агрегатів Мерседес Гелендваген вже зазнали впливу часу, тому до виходу з ладу блоків керування, реле та всіляких датчиків потрібно бути готовим з перших днів покупки «Геліка». На авто старше 10 років, від старості розсихається проводка, виходить з ладу навісне обладнання, з’являються підсмоктування повітря. А що довше? На Мерседес Гелендваген встановлювалася велика кількість коробок передач, система повного приводу з трьома диференціалами, а його легендарна підвіска, що не вбивається, вимагає особливого обслуговування.

У жодному разі якщо у Вас з’явилась підозра, що з автомобілем щось не так майстри СК Автогруп проведуть діагностику Mercedes-Benz-Gelandewagen авто і якщо знайдуть поломку — відремонтують її.