Буває, що навіть автолюбителі з досвідом іноді зачіпають порогом бордюрний камінь при повороті або псують задню шину про його гострий край. Розглянемо, як уникнути такої напасті.
При поворотах, перш за все, необхідно суворе виконання правил дорожнього руху, але і про збереження свого автомобіля не слід забувати. Трапляється, що вся увага водія спрямована на те, щоб пропустити транспорт і пішоходів (якщо цього вимагають правил дорожнього руху), і вкрай прикро, якщо при цьому він не помітить, як близько під’їхав до бордюру. При цьому часто страждає правий поріг автомобіля: адже при правосторонньому русі, прийнятому в нашій країні, саме він знаходиться ближче до бордюрного каменю. І саме праве заднє колесо найлегше пошкодити з тієї ж причини.
Спочатку нагадаю, чому виникає така небезпека загалом. Це пов’язано з тим, що задні колеса автомобіля при повороті рухаються меншим радіусом, або, як кажуть, зрізають шлях. Причому так роблять і задньо-, і передньопривідні автомобілі. Інакше поводиться тільки навантажувач, у якого задні колеса — поворотні.
Тепер побачимо, за який бордюр може зачепитися наш автомобіль. Стандартна висота виступу бордюрного каменю над дорогою за нормального заглиблення становить 150–160 мм. Якщо пороги вашого авто нижче, то обережність слід дотримуватися усюди в місті. Хоча часом зустрічаються бордюрні камені, що виступають майже на повну висоту (під 300 мм) — тут уже не поздоровиться порогам навіть великих кросоверів. А ще стик двох бордюрних каменів або просто обколотий край можуть бути гострими і тому можуть пошкодити шину будь-якого автомобіля. При цьому різні колеса поводяться неоднаково: з низькопрофільною гумою занапастить і шину, і колісний диск, а пухка високопрофільна шина може врятувати диск від пошкоджень.
Як заїхати на бордюр, щоб не зашкодити машині?
Варто поділити ситуацію з ризиком зачеплення бордюру на два варіанти. Перший — це поворот із вузького міжквартального проїзду на відносно широку вулицю, а другий — поворот із широкої вулиці праворуч, у вузький проїзд. У першому випадку єдиний спосіб не зачепитися порогом або заднім колесом буде проїхати подалі вперед від місця можливого контакту і потім почати повертати кермо. Тоді задні колеса почнуть зрізати кут пізніше і не зачеплять нещасливий бордюр. При повороті з вулиці ви, згідно з Правилами дорожнього руху, повинні «завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїжджій частині». Зверніть увагу: не крайній ряд, а крайнє становище. Цей пункт працює на вашу безпеку. Адже якщо ви стоїте з великим проміжком від бордюру, великий ризик, що в проміжок спробує просочитися велосипедист, мотоцикліст, а то й автомобіль. І мають рацію. Вони зайняли крайнє праве становище на проїжджій частині, тому проблеми із зачіпанням бордюру і тут постають на повне зростання. Доводиться або простягати автомобіль вперед, або використовувати інший прийом. Суть його в тому, що перед поворотом ми повертаємо кермо трохи в інший бік від повороту, траєкторія руху відхиляється від кута перехрестя. Поріг та заднє колесо проходять на розумній відстані від бордюру. При цьому важливо заздалегідь подивитися в дзеркало заднього виду і переконатися, що не завадите попутному автомобілю в сусідньому ряду. Така траєкторія може виявитися несподіванкою для іншого водія.
На абсолютно порожніх дорогах, де ви повністю контролюєте ситуацію, з метою прискорення повороту можна виконати його не зовсім з крайнього становища. І, звичайно, з великим замахом доводиться повертати з вулиці у вузький проїзд із високими бордюрами чи в арку будинку.
У жодному разі якщо у Вас з’явилась підозра, що з автомобілем щось не так майстри СК Автогруп проведуть діагностику авто і якщо знайдуть поломку — відремонтують її.