Найпоширеніші види коробок передач – МКПП та АКПП. Ці пристрої мають суттєві відмінності, але разом з тим однаково потребують правильного та своєчасного обслуговування. Насамперед, йдеться про мастильну рідину, її якість і необхідну для коректної роботи кількість. Іноді його потрібно перевіряти і змінювати.
Як замінити масло в коробці передач
Як замінити масло в коробці передач
Від чого залежить періодичність заміни олії?
Міняти масло в коробці потрібно обов’язково незалежно від приписів виробника. Згодом якісні характеристики присадок змінюються, вони втрачають початкові властивості та не здатні належним чином захищати робочі поверхні КПП.
АКПП
В АКПП маслу відведена як роль мастила вузлів. Також рідина відводить тепло, коли гідротрансформатор нагрівається.
У системах такого типу олію слід змінювати згідно з інструкцією до автомобіля. У середньому інтервал пробігу між замінами становить 30–50 тис. км. Виробники можуть вказувати і довші терміни експлуатації без заміни олії. Однак краще не ризикувати, а все ж таки дотримуватися середніх показників періоду заміни рідини.
Незважаючи на те, що багато моделей, наприклад, BMW, випускаються з герметичною трансмісією і «вічною» олією, заміну все ж таки потрібно робити. Інакше доведеться міняти всю коробку.
МКВП
Механіка – надійний перевірений агрегат. Завдяки простоті конструкції цілком допустима експлуатація без ремонту та заміни олії на відрізку 150-200 тис. км пробігу. Але треба розуміти, що такий розвиток подій допустимий, якщо машина не піддається посиленим навантаженням.
Крім того, через природне зношування деталей коробки в піддоні на спеціальних магнітах неминуче накопичується металева стружка.
Краще слідувати рекомендаціям механіків і міняти олію через 50-60 тис. км, як і у випадку з АКПП. Якщо ж на авто регулярно перевозять важкі вантажі, буксирують причіп, їздять гірською місцевістю, інтервал краще скоротити.
Наслідки невчасної заміни олії.
Процес заміни можна довірити фахівцям чи виконувати самостійно. У разі необхідно добре ознайомитися з деякими рекомендаціями по работе.
АКПП
Сучасні синтетичні або напівсинтетичні ATF служать довше за звичайну моторну олію. Але й вони не вічні – перегріваються, засмічуються. Залишки фрикційного матеріалу або металевий пил знижують пропускну здатність фільтрів, в результаті падає тиск олії та АКПП зношується швидше. Виходить ланцюгова реакція – чим брудніша трансмісійна рідина, тим активніше псується коробка.
Коли фільтри рвуться і повністю виходять з ладу, страждають усі вузли КПП, оскільки рідина заповнює ГДТ, гідроблок та ін. Машина починає смикатися, передачі перемикаються повільно або частина їх зовсім перестає працювати
Злив олії з АКПП
Злив олії з АКПП
МКВП
Деталі коробки постійно труться одна об одну і від цього гріються. Без якісного масла вони швидко зношуються та піддаються корозії.
У механічній коробці передач масло з безліччю присадок втрачає змащувальні та охолоджуючі властивості. Воно може спінитися і чинити підвищений тиск на шестерні. В результаті коробка почне сильно шуміти і, нарешті, заклинить.
Злив олії з МКПП
Злив олії з МКПП
Читайте також: Як перевірити масло в АКПП
Обладнання та інструменти для заміни олії
Щоб замінити масло в коробці, потрібно розбиратися в її пристрої і розуміти, куди що вливати. Також знадобиться певний інструментарій.
В АКПП
Існують спеціальні апарати, за допомогою яких можна вивести весь об’єм рідини з картера та замінити її. Пристрої поділяються на дві категорії.
Для любителів. Компактні гаражні пристрої.
Для професіоналів. Ефективні агрегати, що використовують на СТО.
Апарат для заміни олії в коробці передач
Апарат для заміни олії в коробці передач
Але апаратна заміна має недолік. Це занадто дорого для того, щоб замінити стару трансмісійну олію на нову. З іншого боку, процес стає досить трудомістким. Більшість автолюбителів обходяться без спеціальних пристроїв. Але обов’язково потрібні:
яма або витяг — для доступу до днища авто;
мірна ємність – для зливу відпрацювання;
вирва — для заповнення олії;
ключі – для демонтажу піддону.
Після зливу та прочищення піддона потрібно влити в заливний отвір рівно стільки ж рідини, скільки вийшло.
Читайте також: Заміна олії в АКПП
У МКВП
У випадку з механікою порядок дій майже той самий. Потрібний вільний доступ до дна машини, тому потрібна яма або естакада. Серед інструментів:
ключі;
пасатижі;
викрутка;
гнучкі трубки;
спеціальний шприц;
ємність для зливу;
ганчір’я.
Як вибрати потрібну олію для заміни
Підготувати інструментарій недостатньо, потрібно ще підібрати олію саме для вашої КПП.
В АКПП
В автоматичних коробках застосовується спеціальна рідина, до якої висуваються особливі вимоги. Залежно від моделі трансмісії автомобіля виробники рекомендують.
Запис на діагностику і консультацію з технічного обслуговування автомобілів проводиться за телефоном +38 (067) 232-23-63